Zajęcia realizowane są w ramach IBIZA (Interdyscyplinarna Baza Internetowa Zajęć Akademickich) na platformie edukacyjnej dostępnej pod adresem: http://kampus.uw.edu.pl Uczestnicy kursu zdobędą wiedzę odnośnie tego, czym jest inteligencja i kompetencja emocjonalna i jak ona rozwija się u dzieci. Podczas zajęć studenci zdobędą również wiedzę odnośnie czynników wpływających na rozwój kompetencji emocjonalnej i możliwości jej stymulowania. Po odbyciu kursu studenci będą lepiej rozumieć rozwój emocjonalny dzieci oraz umieć konstruować zajęcia kształtujące kompetencję emocjonalną dla dzieci. Podczas kursu realizowane będą następujące zagadnienia: 1. Wprowadzenie we spółczesne teorie dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci 1.1. Komunikacja emocjonalna w niemowlęctwie 1.2. Rozumienie własnych emocji 1.3. Dostrzeganie i rozumienie emocji innych osób 1.4. Znajomość i używanie słownictwa związanego z emocjami 1.5. Empatia 1.6. Rozróżnianie wewnętrznego stanu emocjonalnego od ekspresji zewnętrznej 1.7. Adaptacyjne radzenie sobie z awersyjnymi emocjami 1.8. Świadomość komunikacji emocjonalnej w relacjach z innymi 1.9. Skuteczność emocjonalna 2. Zaburzenie rozwoju kompetencji emocjonalnej u dzieci z autyzmem, Zespołem Aspergera i ADHD 3. Kształtowanie kompetencji emocjonalnej 3.1. Czynniki wpływające na kompetencje emocjonalną dzieci 3.2. Ćwiczenia rozwijające kompetencję emocjonalną: 3.2.1. rozpoznawanie i nazywanie emocji; rozumienie przyczyn i konsekwencji emocji 3.2.2. świadomość siebie, kontrola emocji i podejmowanie decyzji 3.2.3. empatia, komunikacja i rozwiązywanie konfliktów