Zarządzanie personelem to z jednej strony zestaw narzędzi dotyczących poszczególnych funkcji, od rekrutacji po nagradzanie, a z drugiej jest to sposób budowania przewagi strategicznej organizacji. W ramach modułu uczestnicy poznają przede wszystkim ten drugi element korzystając ze studiów przypadku, opisujących najlepsze organizacje na świecie.

Kurs ma na celu dostarczenie uczestnikom wiedzy i okazji do refleksji nad kluczowymi elementami efektywnej pracy zespołowej, oraz doskonalić umiejętności (współ)tworzenia sprawnych zespołów.
Wnioski z zajęć mają - w głównej mierze -  opierać się na osobistym doświadczeniu i refleksji. Dlatego podstawową metodą będą symulacje, gry i zadania zespołowe. Doświadczenia te będą wzmacniane poprzez dyskusje dotyczące porównywalnych doświadczeń w realnej pracy uczestników (z jednej strony porównania ze sztucznymi sytuacjami symulowanymi w grach oraz użycie analizy gier do zbudowania języka opisu realnych doświadczeń z przeszłości, a z drugiej dyskusje dotyczące możliwego przeniesienia wniosków do aktualnej bądź przyszłej pracy zespołowej uczestników w realnych zespołach.

Moduł „Zarządzanie międzynarodowe” obejmuje syntezę wiedzy dotyczącą funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach światowych. Uczestnicy kursu wspólnie podejmą trud identyfikacji i analizy kluczowych trendów związanych z globalizacją. Kontekst globalizacji wymusza na menedżerach szersze spojrzenie na funkcjonowanie ich firm. Podstawowym celem kursu jest przedstawienie problematyki wyborów specyficznych dla firm międzynarodowych: rynków i form umiędzynarodowienia, metod zarządzania w środowisku wielokulturowym, metod zarządzania aliansami przedsiębiorstw, logiki kształtowania strategii i struktur firm międzynarodowych. Uczestnicy będą mieli możliwość zastosowania zdobytej wiedzy przy opracowaniu projektu umiędzynarodowienia działalności wiodącego przedsiębiorstwa typu start-up stworzonego przez zespół naukowców z Centrum Nowych Technologii UW. Przygotowaniem do projektu będzie przedstawienie problematyki przedsiębiorczości międzynarodowej oraz zarządzania firmami „globalnymi od urodzenia”.

Po ukończeniu kursu słuchacz powinien wiedzieć jaką rolę w zarządzaniu odgrywa “strategia” oraz być w stanie dokładnie zanalizować wszystkie elementy składowe pojęcia strategii. Podstawową umiejętnością słuchacza po skończeniu kursu będzie umiejętność zastosowania elementów analizy strategicznej w praktyce zarządzania firmą.

Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych koncepcji zarządzania finansami z punktu widzenia menedżera przedsiębiorstwa, które nie jest instytucją finansową. Zadaniem przedmiotu jest dostarczenie podstawowych narzędzi wykorzystywanych w teorii finansów przedsiębiorstw oraz w praktycznych decyzjach podejmowanych w organizacjach gospodarczych. Analizowane będą również przedsięwzięcia typu non-profit. W trakcie realizacji kursu każda decyzja rozpatrywana będzie z uwzględnieniem konsekwencji w postaci przepływów pieniężnych. Zwrócona zostanie uwaga na kontekst ryzyka oraz na wykreowane decyzjami gospodarczymi sytuacje opcyjne. W trakcie zajęć wykorzystywane będą arkusze kalkulacyjne w celu przedstawienia modelowych rozwiązań problemów finansowych.

Kurs stanowi wprowadzenie do podstawowych koncepcji i technik zarządzania operacyjnego, w szczególności zarządzania projektami i procesami gospodarczymi. Słuchacze zdobędą umiejętności identyfikacji, analizy i doskonalenia procesów przy wykorzystaniu technik i narzędzi z obszaru teorii organizacji i zarządzania.
Uzyskają wsparcie dla podejmowanych decyzji menedżerskich w celu podnoszenia efektywności i wydajności przy jednoczesnej minimalizacji kosztów i niezbędnych zasobów.
Kurs obejmuje praktyczne ćwiczenia, rozwijające umiejętności wykorzystywania poszczególnych technik i narzędzi, jak również studia przypadków, stwarzające możliwości zastosowania zdobytej wiedzy do rozwiązywania złożonych problemów organizacyjnych

Wyzwaniem stojącym przed menadżerami jest współdziałanie z innymi w celu optymalizacji funkcjonowania zarządzanego przez nich przedsiębiorstwa.  Zdobyta podczas zajęć wiedza pozwala zrozumieć mechanizm tworzenia się konfliktów, nabyć umiejętności analizy interesów stron konfliktów oraz pozwolić na znalezienie najlepszych narzędzi rozwiązywania problemów w oparciu o technikę negocjacji.